16 Mayıs 2015 Cumartesi

replika telefon ve psikoloji bilgileri45


 replika telefon


replika telefon ve psikoloji bilgileri45 evet arkadaslar sizin icin en güzel yazılarımızı sizlere sunuyoruz replika telefon sizin icin diyorki
Kurnaz yatırım stratejisinin, düşük fiyattayken satın alıp yüksek fiyata satmak olduğunu duymuşsunuzdur. Bu stratejinin izlenmesi, kişileri zengin yapabilir (bu stratejinin tersini uygulayanlar kaybedenlerdir). Bazıları, insan yaratıcılığı ile yatırım becerisi arasında çok fark olmadığını düşünür. Kurnaz yatırımcılar, finansal doğru karar alma yetisi, akıllılık ve yaratıcılık sayesinde ne zaman satın alacaklarını ve ne zaman satacaklarını bilirler. Bu insanlar, diğerlen bu fırsatları geri çevirdiğinde hisse senedi ya da mülk yatırımı yapabilirler. Diğerlerine, bu kişilerin davTanışları yatırımın değen artana kadar saçma görünebilir ve sonra diğerleri aniden ne olup bittiğini anlarlar. Bir yatırım, alındığı fiyattan daha değerli olduğu zaman, yaratıcı yatırımcılar ürünü satarlar. Yani, bu durumda insanlar, yaratıcı bir şekilde hareket ederler.
Bilimde, sanatta, edebiyatta, müzikte ve diğer birçok alanda, yaratıcı insanlar “düşük satın alıp yükseğe satarlar”. Yani yaratıcı kişiler, başkaları için
S60 M\şk\ Pjıkoloıı
sıklıkla saçmalık olarak düşünülen şeylerin ilende kazanç getırecejın, lar Eğer bu saçmalık olarak düşünülen şeylerin önemli olduğu anlaşıl,^ da haline geldiğinde, diğer kişiler bu düşünceleri kabul ederse, bu davranışları varancı olarak değerlendirilmez. Yaratıcı dediğimiz kışı kişiler, yaratıcı dediğimiz yeni şeyleri herkesten önce denemeye kalk
Gerçek yaratıcı performans nadirdir. Nadir olmasının sebebi, insanlarda bu özelliklerden birinin eksik olmasından değil, bu altı özelliğin hepsini bir arada kullanmanın zor olmasından kaynaklanır. Bu özellikler, bir iş yatın' ınında görülebilen daha çok bir yatırım portföyü gibi görünür. Yaratıcılık portföyümüz, yaratıcı eylemlerimize dayalıdır. Portföyün bu altı özelliği ile yaratıcılığı etkileyen önemli etkenlerden olan aile hayatı, okul gibi zihinsel çevre, hayatın herhangi bir evresinde yaratıcı performans elde etmek için birleştirilebilir.
Stemberg ve Lubart’ın çalışması, yaratıcılığın belli özelliklerini açıkça belirterek genel bir teori sağlaması ve analitik ve boylamsal olarak çalışılmış olması açısından önemlidir. Yaratıcılığın tek bir özellik, beceri ya da yetenek olmadığı, tanımlanmış ve analiz edilmiş birçok faktörün birleşimi olduğu aşikardır. Ayrıca, insan yaratıcılığını değerlendirme, her özelliğin miktarını belirlemek ve bunları birleştirerek bir yaratıcılık indeksi oluşturmak gibi basit bir şey değildir. Daha ziyade, özellikler arasında etkileşim güçlerini tanımlama ve degerlendımıe sorunudur. Özelliklerin gücü ile mümkün etkileşimlerin sayısının kombinasyonu birçok bilim adamını şaşırtabilecek kompleks bir ağ ortaya çıkarır. Aslında, yaratıcılığı bir bütün halinde anlamaya çalışmak aptalca görünebilir çünkü haddinden fazla komplekstir. Bu teorinin yazarları, diğerlerinin riskli bir ış olarak gördüğü şeye yatırım yapı-
3 Thomas Kuhn’un (1962) bilimsel devrımm gelişimi analizinde benzer bir tartışma vardır
Yaratıcı olarak isimlendirelim veya isimlendirmeyelim, Amerikalılar yarana eylemleri ve kişileri değerlendirmeye meraklıdırlar. Sevişmeden, kayak şampiyonlarının performansına, son Steven Spıeiberg filmine, son m(xla İtalyan arabalarına kadar her şey orijinallik ve yaratıcılık değen açısından değerlendirilir. Birçok durumda yaratıcı eylemleri değerlendirme oldukça öznel bir konudur. Bazen standartlar, çok zeki bir kışı ya da eski bir olimpiyat patencisi, bir film eleştirmeni, ünlü bir tasarım profesörü gibi alandaki bir otorite tarafından koyulmuştur. Psikolojide bu yaklaşım nesnel olmaktan çok özneldir. Bilime obsesıf derecede tutkun pek çok psikolog, geleneksel yolu izleyip beyaz bir ceket giyip, laboratuvarlarına gidip yaratıcı bir eylemi ya da kişiyi değerlendirmekten ziyade, dikey bir çizgiye bakan bir kedinin osıloskopda çıkardığı biplerin sesini ölçer. Fakat bazı psikologlar ise diğerlerinin cesaret edemediği türde insanlarda yaratıcılık çalışmaları yaparlar.
Farklı Üretim Testi. J. P. Guilford (1967) kariyerinin büyük bir kısmını, yaratıcılığı da içeren çeşitli zihinsel yetenek testleri ve teorileri geliştirmeye adamıştır. İki farklı düşünme çeşidi olduğunu söylemiştir: Çözüm yönelimli düşünme (convergent thinking) ve farklı düşünme (dıvergent thinking). Çözüm yönelimli düşünme, belirli bir sonuç için belli bir tarzda hareket eder. Eğitim biliminin çoğu çözüm yönelimli düşünmeyi vurgular. “Bulgaristan’ın başkenti neresidir.^’’ gibi öğrencilerden gerçekliğe dayanan bilgiyi geri çağırmalarının istendiği çözüm yönelimli düşünme üzerinde durulur. Farklı düşünmede, cevapların “doğruluğu” bir şekilde öznel olup, kişinin bir soru için birçok farklı cevabı oluşturmasını gerektirir. Örneğin: Bir tuğlayı kaç farklı şekilde kullanabilirsiniz?
Çözüm yönelimli cevap, “bir baca ya da bir bina yapmak için kullanılabilir” olabilir. Farklılığın ileri düzeyde olduğunu gösteren bir cevap, “ilk kez aya giden insanlar için ayakkabı”, “bir tatil hediyesi” olabilirken, farklılık düzeyi biraz az olan cevap i.se “bir kitaplık yapmak veya mumluk olarak kullanmak” olabilir. Basit tepkilerin üretimi, yaratıcı bir düşünme değildir. Örneğin bin, el yapımı tahta eşyalar satan bir mağaza, bir ayakkabı fabrikası, bir fabrika, bir fırın, bir şeker mağazası yapmak için bir tuğlayı kullanabilirdi. Farklı ya da daha yaratıcı cevaplarda, nesneler ve fikirler daha soyut terimlerle kullanılabilir. Farklı düşünenlerin düşünceleri daha esnektir.replika telefon sundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder