28 Temmuz 2015 Salı

replika telefon ve madde ile kuvvet bilgisi77

replika telefon ve madde ile kuvvet bilgisi77

 en güzel bilgileri bugün replika telefon diyorki litikroskobik muayeneler bu iki vakada kabuk cevheri Ijcrelerinm içinde ve etrafmda bulunan çekirdeklerin büyük Ijfiniktarda çoğaldığım meydana çıkarmıştır. Halbuki beyinde J0Öİ gayri tabii denilebilecek hiçbir durum ortaya çıkmamıştı, ıjjnız beynin maddesiyle zarmda bir "serum sızmhsı" jeydana gelmişti.
Bunama felci"nde ve yine aym organlarm çökmesi halinde (iiinetle beraber genel felç halleri meydana gelir. Yine bu halde akıl bozuklukları ve beyin afetleri zuhura gelebilir. fjJat sincabi cevherin hücrelerinde değerlendirilebüip tahmin ıbilecek anatomik bir değişim bulımmadığı halde sırf [419]

‘laı dolaşımi'nm düzensizliği veya çevredeki birleştirici bozulması yine beyin bozukluklarınm oluşmasma lîterlidir. Hatta bu gibi arızalar tedavisi mümkün olmayan jiddetli çılgmiıkları da doğurabilirler. Bilimsel fikirlere isterse i2 miktarda sahip olan her adam, Zürih şehrinde 1863 senesinde akıl hastalıklan kliniklerinin açıldığı vakit bir tauşma yaparak "Akıl hastahklan beyinde ve sinirlerde açığa phn bozukluklarm arızalarmdan başka bir şey değildir" diyen îhl hastalıkları uzmanı meşhur Profesör Griesinger'in fikrine Pek malum ve maalesef pek çok vaki olan akıl kalıtımı hususu düşünülsün. Bu, tohumun Mddi bir değişiminden ve bu değişimin yeni doğanm l^jninde veya sinir sisteminde yerleşmesinden meydana ftlmiştir.
Beynin travmaları, yani bir darbe ile zedelenmeleri !Wukla insanı şaşırtan birtakım ruhsal hadiseler meydana Buna bir örnek olmak üzere Londra'da Saint-Thomas
buna karşıhk daha sonradan öğrenmiş olduğu İngiii^^ unutmuştu. Amerika Birleşik Devletleri'nde Hâzinesi'nin katibi olarak vefat etmiş Amerikalı bir Alınan'!^ aym hale tesadüf etmiştir. Bu zat attan düşerek kafatası kıiıijj^^ ve sonuçta İngilizce ile Fransızcayı tamamıyla unutarai Almanca konuşmaya başlamıştır. Ölünceye kadar ne İngilbcg j
ne de Fransız olan zevcesinin dilini tekrar öğrenebildi ve k Almanca olarak konuştu. Victor admda Parisli bir ressau, yüksek bir balkondan düşerek bir beyin sarsmtısma uğranuşt, Sonuç olarak bütün dostlarmm ve aile fertlerinin isimlerinj ımuttu ve hatırlamak için kendisini zorlaymca bazı harflerden başka akima hiçbir şey gelmedi.
Amerika'da Cavendish şehrinde Phineas Gage adında ameleden biri bir lağımda çalışırken müthiş bir patlama sonucunda başmdan yaralanmış ve beyin yan küresinin [ta] büyük kısmı harap olmuştur. Bu harabiyet epeyce bir müddet sonra iyi oldu, fakat aklı o kadar bozulmuştu ki, dostlan artık kendisini tanımak istemiyorlardı. Özellikle akli yetileriyle hay vardığa daha ziyade yakm olan eğüirrüeri arasındaki denge büsbütün bozulmuştu. İş işlemekten büsbütün vazgeçti, Sokaklarda boşuboşuna dolaşmağa başladı. Kazanın gerçekleşmesinden on iki buçuk sene sonra vefat etti, Kafatası kendisini yaralayan demir çubukla beraber Harvaıd Üniversitesi'nin anatomi müzesinde bulunur.
Pek malumdur ki, bazı çılgmlar ölmeden biraz önce kendi kendilerine malik olur ve akıllarım oldukça kullanabilme başarısı kazanırlar. Bu hal spritüalistler tarafmdanpekçoköne sürülür ve ruh ile beyin arasmdaki ilişkilere ait teorilerine biı delil olarak gösterilir. Fakat bu hususta mümkün değil bal kazanamazlar. Çünkü bir delinin ölürken akıllanması, uzun biı hastahk [4221 ve çöküntü sebebiyle ölüme yakın beynin, organizmanm hastalık etkisinden kurtulması demektir, İşte bu hal de iddialarmı doğrulayamayan bir delildir, Bu gibi hadiseleri fizyoloji açısmdan da açıklamak için beyin yan kürelerinden yalmz birinin hasta ve diğerinin sağblb bulunduğu ve zaman zamem sağlıkh kısnun hasta kısmıa etkisinp tâV>ı
jlî’’ |j2İa yaşar ve bu suretle deliler ölüm dakikasma doğru alametleri gösterebilirler.
yjj^e bunu, yani beyin ile ruhun aym şey olduğımu (elJetne yolunda patoloji de bize birçok deliller sağlar. Her f (ekrar eden birçok tecrübeler, en sıradan ve ilkel gözlemler
jı^namamıştır. 1775 tarihinde Büyük Frederic, Voltaire'e '^(iığı bir mektupta şöyle düşünce beyan ediyor:
»Eğer kan sarhoşlarda ve hamallarda olduğu gibi luddinden fazla bir hızla ve şiddetle dolaşırsa fikir İjjBtakanşık bir hale geUr. Beynin sinirlerinde hafif bir ükaruna jtapanma) meydana gelirse zihin bozukluğu kesindir. Kafatası jrjnde bir damla su yayılsa hemen hafıza kaybolur. Kısacası bir dpla kaıun damardan dışarı çıkarak beyni ve algı sinirlerini sıbştırması derhal sekteye sebebiyet verir".
SpritüalisÜerin (ruhçular) iddia ettikleri gibi eğer ruh cismi idare eden veya ondan yararlanan kendi kendine mevcut, bğunsız bir cevher ise, bu cismani darbelere karşı nefsini niçin hı kadar kötü bir surette müdafaa ediyor? Yahut niçin bu maddi darbelere mukavemet etmiyor? Niçin hâkimiyetini terk (diyor? Kafaran üzerine inen bir darbeden veya beyin cevheri ipne sızan birkaç damla kandan, bir güneş çarpmasmdan, [424] br kloroform kokusundan, bir parça afyon ruhundan, biraz s)ânik asitten ya da diğer zehir damlalarmdan niçin müteessir diliyor, geri çekiliyor?
"Şarap, yıkıcı hararetini damarlarımıza yaydığı vakit bütün ağırlaşır, yürümek mütereddit olur, dil kalınlaşır, ruh '^)‘ldar, gözler yaşarır, hıçkırıklar başlar. Nihayet sarhoşluk “'^hayvanlaştırır. Sizi yere vurur. Bu haller, şarabın soluk ''“'i® içinde bile ruhu karıştırmasmdan kaynaklanrmş değilse (Şair Lukretius).
maddi delillerin bize güven bahşeden huzurundrjj''>v. önemsiz kalırlar. [4251
"Gerek ayrı ayrı gerek bütünüyle incelensin, psij^^j akıl yürütmeleri sefil fantezilerden, acmacak vehimip,?^S
hayallerden başka bir şey değildir. Ve onlar ancak ıt\aH ispat, ikna edici bir senet gösteremediklerinden dolayı
iktidarsızlıkları tabii bilimlerdeki tecrübe ve delil metot! başvuracak yerde, metafizik yoluyla Sisifos {Sisyphe} kavar**'^ yuvarlamakta'* devam ettikleri müddetçe, devam eder vd.... (Fischer).
Materyalizme ve monizm tarafmı güdenlere karşı bey' ruh arasmdaki ilişkiyi çürütmek maksadıyla düşün orgammız olan beynin oluşumundaki sadelik bir delil ol ^ üzere öne sürülüyor. Deniliyor ki, beyin hemen bûtuj' itibarıyla yumuşak bir kütledir ki, her tarafında tam bir [426] bulunur. Kendisinde ne bir şekil muğlaklığı ne de lıj yapıhş muğlaklığı vardır. Kimyasal olan oluşumu itibam-ij hiçbir özel vasıf sergilemez. Şu halde tektip ve basit bir madde nasıl gayet muğlak ve nazik olan fikirlerin mekanizmasına köken ve esas olur ve insan ruhunu hayvan ruhlarmm üzerine çıkarır? Kuvvetler ve faaliyetler daima muhtelif cisimler ve muhtelif oluşumlar sonucudur. Bu yüzden bu değerlendirme gayet eksik ve arızidir. Ruh kendiliğinden mevcuttur, Dünyaya mensup olan maddelerden bağmısızdır. Bizim beyin dedi^z maddeyle gayet az bir zaman için ve arızi bir surette ilişkilidir, Bu tür deliller bilimsel fikirlere yabancı bulunan avamın gözünde gerçekten pek kesin görülebilir. Halbuki kesin biı inceleme bunlarm gayet sahte ve yanlış teoriler üzerine dayanmış olduğunu gösterir. Beyin, basit bir organ değildiı
Bilakis gayet muğlak, muhtelif maddelerden oluşmuş, şekli ve yapısı açısmdan gayet nazik bir organdır. Beyin o kadar yetkin, o kadar ince ve o kadar naziktir ki biz, organikler I427lâle^e böyle bir oluşuma ya da insan beyniyle mukayese e diğer bir organa asla rastlayamadık.replika telefon yazdı ve sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder